Jump to content

- - - - -

Queens Blade

• Please log in to reply
36 replies to this topic

#21 Valares

Valares
  • Members
  • 19 posts

Posted 24 April 2011 - 09:12 AM

Opa Maximus, vlw pela força!

Preciso de ajuda sim..hehe A parte mais complicada é limpar os sprites, mas vc pode me ajudar com outras coisas. Vc manda bem em codificação de CNS? Estou com dúvidas de com adicionar uma "barra extra" para o Armor Bar. Tipo, no inicio da luta ele comça cheio, mas a cada HIT o Armor Bar vai diminuindo e em 3 estágio aparece "cut scenes" das personagens perdendo armadura.

Outra coisa, onde posso arrumar bons estágio medievais com a qualidade do  jogo Ladt Blade? Também preciso de uma música do Egito para a fase da Menace..  :)

A Cattleya está quase pronta ( do basico). Agora vou começar a fazer a Nyx!!! (uma das minhas favoritas!)

Posted Image
Posted Image   Posted Image

#22 ryochi

ryochi
  • Members
  • 1071 posts

Posted 25 April 2011 - 05:00 PM

nice. I just hope rana gets to be a striker. somehow and help his mom.
BTW nice sig with rana LOL

#23 Valares

Valares
  • Members
  • 19 posts

Posted 25 April 2011 - 09:06 PM

View Postryochi, on 25 April 2011 - 05:00 PM, said:

nice. I just hope rana gets to be a striker. somehow and help his mom.
BTW nice sig with rana LOL
Thats a good idea. For now, im not thinking on making the special's and super's. My main goal is make all characters "playable" with basic moves.

Anyways, where's Menace? Ive got the right stage for her! I need to test!  :inocent

Posted Image

#24 ryochi

ryochi
  • Members
  • 1071 posts

Posted 27 April 2011 - 09:36 AM

well I have done six so far. I can send those to you or you can give me another week to finnish off the whole set. As I mentioned earlier. I'm working on my own Character as well. not to mention real life stuff that take prority over mugen period.

#25 Valares

Valares
  • Members
  • 19 posts

Posted 27 April 2011 - 01:18 PM

View Postryochi, on 27 April 2011 - 09:36 AM, said:

well I have done six so far. I can send those to you or you can give me another week to finnish off the whole set. As I mentioned earlier. I'm working on my own Character as well. not to mention real life stuff that take prority over mugen period.
Dont worry. You dont need to hurry.I know, i do have the same problem :(

Posted Image

#26 Valares

Valares
  • Members
  • 19 posts

Posted 28 April 2011 - 12:31 AM

Here some update (Version 1.12)

- Cattleya new basic moves
- New Character Nyx (basic moves)
- Some resolution fixes
- Stand play test of Nyx (not really good yet...)

- New Character Select Image (with more info about the characters): This will work like a RPG element. Not really that complex. For example, for each point of status, the character will gain a small percentage of bonus. I.E: Attack = 9 then Attack = 100 + 9 (something like that).

For now, its just a simple idea not to make this game more  :sugoi impossible to finish and not to make unballanced.

CHARACTER SHEET:
Name: Name of character  :okay:
Title: Title of Character (little info about her/him)
Equipment: Bonus(+) or (-) for Status Attributes
Special: Some special elements, for example, triple jump, haste, teleport, etc.. etc..
Status: All character (except MiniBoss,SubBoss and Boss) will have 15 points (rose square) distributed by the attributes. The blue square are (+) bonus and the red squares are (-) bonus.

Yes,on this game, the characters will have some differences, some are faster, others slower but stronger, and so on. The idea is that the characters have advantages and disadvantages, but nothing that will make the game unbalanced (just small differences).
Posted Image

See ya next update with Nyx gameplay!!  Posted Image

Edited by Valares, 28 April 2011 - 12:48 AM.

Posted Image

#27 MAXIMUS

MAXIMUS

Que o Universo trema!

• Moderator ( Global )
  • 6942 posts

Posted 28 April 2011 - 01:53 AM

View PostValares, on 24 April 2011 - 09:12 AM, said:

Opa Maximus, vlw pela força!

Preciso de ajuda sim..hehe A parte mais complicada é limpar os sprites, mas vc pode me ajudar com outras coisas. Vc manda bem em codificação de CNS? Estou com dúvidas de com adicionar uma "barra extra" para o Armor Bar. Tipo, no inicio da luta ele comça cheio, mas a cada HIT o Armor Bar vai diminuindo e em 3 estágio aparece "cut scenes" das personagens perdendo armadura.

Outra coisa, onde posso arrumar bons estágio medievais com a qualidade do  jogo Ladt Blade? Também preciso de uma música do Egito para a fase da Menace..  :)

A Cattleya está quase pronta ( do basico). Agora vou começar a fazer a Nyx!!! (uma das minhas favoritas!)
E ai blz? é só vc fazer como o Ilu falou. Usando os helpers.
Sobre cenários. Vou dar uma olhada. Se não me engano no guilt guear tem uns cenários assim. ;)

:thanos

#28 Valares

Valares
  • Members
  • 19 posts

Posted 28 April 2011 - 11:10 AM

Ok! Não tinha lembrado desses stages.. Qq coisa me avisa!

Abs

Posted Image

#29 ryochi

ryochi
  • Members
  • 1071 posts

Posted 29 April 2011 - 07:45 PM

hey I finnished the Menace standing sprites and e-mailed them to you. let me know if you got them

#30 Valares

Valares
  • Members
  • 19 posts

Posted 29 April 2011 - 09:31 PM

I saw! Thanks for the help!

Right now im doing Nyx, but Menace will be the next! Posted Image

Posted Image

#31 Valares

Valares
  • Members
  • 19 posts

Posted 08 May 2011 - 06:20 PM

Update 1.3

- Nyx: golpes/movimentos básicos completo
- Novas musicas
- Cattleya: novos golpes
- Armor System (em contrução pelo SonSon!  Posted Image )
- Intro video (do jogo Spiral Chaos) *ainda em desenvolvimento e está editado para começar no inicio do video

- Nome do jogo alterado para "Queens Blade Epic Chaos!" (alterações no Title e Character Select)
Posted Image

Abaixo segue um ingame demo da Nyx x Cattleya!!

Próxima personagem... Menace a princesa do Egito!!!  :wah:

Posted Image

#32 ryochi

ryochi
  • Members
  • 1071 posts

Posted 09 May 2011 - 04:27 PM

maybe you should add the eternal chaos title after the actuall introduction. as it blocks some of the movie. The title song is just way too awesome for this game LOL!! Out of curisoty, do the characters have normal walking sprites or just dashing sprites from the game?

#33 Valares

Valares
  • Members
  • 19 posts

Posted 10 May 2011 - 09:08 PM

View Postryochi, on 09 May 2011 - 04:27 PM, said:

<br>maybe you should add the eternal chaos title after the actuall introduction. as it blocks some of the movie. The title song is just way too awesome for this game LOL!! Out of curisoty, do the characters have normal walking sprites or just dashing sprites from the game
Eternal Chaos? Sounds good! Posted Image

Sadly it doenst have normal walking sprites...Posted Image

Edited by Valares, 10 May 2011 - 09:10 PM.

Posted Image

#34 Barrim

Barrim
  • Members
  • 1 posts

Posted 29 May 2011 - 10:47 PM

Se você puder, dá uma olhada no jogo feito baseado nos livros do Queens Blade:
Queens Blade Battle
Eu conheço bem a história do jogo de livros (que inspirou o Anime e o Jogo de PSP), então posso dar umas dicas.

#35 Valares

Valares
  • Members
  • 19 posts

Posted 05 June 2011 - 10:07 AM

View PostBarrim, on 29 May 2011 - 10:47 PM, said:

Se você puder, dá uma olhada no jogo feito baseado nos livros do Queens Blade:
Queens Blade Battle
Eu conheço bem a história do jogo de livros (que inspirou o Anime e o Jogo de PSP), então posso dar umas dicas.
Ok, obrigado pela dica! Posted Image

Posted Image

#36 ryochi

ryochi
  • Members
  • 1071 posts

Posted 07 June 2011 - 04:36 PM

hey Leina struck Cattalya in the third round but the hit didn't register. could be a missing Clsn box. will they have like Alpha counters ?

#37 Valares

Valares
  • Members
  • 19 posts

Posted 11 June 2011 - 02:33 PM

View Postryochi, on 07 June 2011 - 04:36 PM, said:

hey Leina struck Cattalya in the third round but the hit didn't register. could be a missing Clsn box. will they have like Alpha counters ?
Well, ill have to fix this later. Right now im ripping a lot of imagens!  :ouch

Anyway...Thanks for the help!  :sugoi

Posted Image